سونوگرافی چیست و چگونه انجام می شود؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 8 تير 1402
بازدید : 1015
نویسنده : pone


سونوگرافی چیست؟

این یک روش تشخیصی است که امواج صوتی با فرکانس بالا را به بدن می فرستد و این امواج تصاویری از اندام ها و اندام های داخلی بدن تولید می کند که تصاویر خوب و واضحی به ما خواهد داد و روش تشخیصی مهمی در زنان است. زنان و زایمان . .

سونوگرافی تصویربرداری پزشکی است که از سونوگرافی برای ایجاد تصاویری از بدن استفاده می کند. هدف اصلی سونوگرافی تشخیص و عکس برداری از داخل بدن برای تشخیص بیماری ها و نقایص احتمالی در اندام ها و بافت های بدن مانند رحم، تخمدان، پستان، کبد، ریه ها و غیره است. اندازه گیری جریان خون، شناسایی مناطق التهاب و بررسی جنین در دوران بارداری.

علاوه بر این، این روش برای بدن بی خطر است و اغلب هنگام معاینه جنین در زنان باردار استفاده می شود. به خصوص که رادیوگرافی نمی تواند این اندام های نرم و داخلی را ثبت کند و تصویربرداری با اشعه ایکس نیز برای مادر و جنین خطرناک است.

اوزی را پاک کنم؟

سونوگرافی را می توان به روش های زیر انجام داد

دو بعدی: تصاویر داخلی بدن مانند عکس و تخت را نشان می دهد

3D: بعد دیگری به تصویر ما اضافه می کند.

4D: در این دسته; می تواند تصاویر سه بعدی را با حرکت نمایش دهد و نتیجه شبیه یک فیلم است.

در صورت نیاز به مشاوره در رابطه با سونوگرافی و سایر بیماری ها و مراحل بارداری و زایمان، علاوه بر داشتن سوالاتی در رابطه با سلامت بانوان، اپلیکیشن ایمپو را نصب کرده و با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید. با نصب ایمپو نیازی به مراجعه حضوری به پزشک یا مشاور نیست. در عوض، در هر شرایطی می توانید از طریق Impo با کارشناسان و متخصصان ارتباط برقرار کنید. همچنین با نصب ایمپو می توانید شرایط روحی و جسمی خود را بر اساس روز، هفته و ماه پیگیری کنید و تعداد روزهای پریود خود را مشاهده کنید.

سونوگرافی چگونه انجام می شود؟

سونوگرافی نیاز به دراز کشیدن روی تخت دارد. با توجه به دستور پزشک و انتقال بهتر امواج صوتی، ناحیه مورد نظر با ژل پوشانده می شود. زیرا نباید بین پروب و بدنه هوا وجود داشته باشد. سپس پزشک پروب را روی بدن شما حرکت می دهد.

در این مدت پزشک می تواند از دستگاه سونوگرافی استفاده کند و امواج برگشتی را به صورت تصویر ببیند. مهم این است که پزشک مهارت کافی برای تهیه تصاویر درست و صحیح داشته باشد و ناحیه مورد نیاز را به خوبی پیدا کند و تصویر را از محل مناسب دریافت کند.

تصاویر انتخاب شده را می توان بلافاصله گرفته و در اختیار بیمار قرار داد. پزشک گزارش خود را می نویسد و همراه با تصاویر برای بیمار ارسال می کند. بنابراین، داشتن مهارت کافی و تجهیزات با دقت بالا برای پزشک برای ایجاد تشخیص دقیق‌تر بسیار مهم است. مانند سونوگرافی واژینال، یک پروب در داخل و خارج بدن قرار می گیرد و تصاویری از اندام های داخلی از خارج از بدن گرفته می شود.

در معاینه سونوگرافی چه اتفاقی افتاد؟

اولتراسوند یک تکنیک تصویربرداری پزشکی است که از امواج فراصوت با فرکانس بالا برای ایجاد تصاویر استفاده می کند. در طول معاینه سونوگرافی، پزشک یا متخصص سونوگرافی به شما می گوید که در چه وضعیتی باید بمانید و در چه وضعیتی می توانید بازوهای خود را بالا بیاورید یا دستورات پزشک را دنبال کنید.

پس از پوشیدن لباس مناسب، برای انجام سونوگرافی روی تخت دراز می کشید یا می نشینید و روی قسمتی از بدن که در حال معاینه است پتو قرار می گیرد. ناحیه مورد بررسی بدن با ژل اولتراسوند پوشانده شده است که به لطف آن امواج اولتراسوند بهتر به داخل بدن نفوذ کرده و تصاویر بهتری ایجاد می کند.

پس از آن پزشک یا تکنسین سونوگرافی امواج اولتراسوند را با استفاده از تجهیزات سونوگرافی به قسمت مورد نظر بدن اعمال می کند. امواج اولتراسوند را در داخل بدن دریافت و تجزیه و تحلیل می کند تا تصاویر حساسی از جزئیات داخل بدن شما تولید کند.

در طی این روش، پزشک یا متخصص سونوگرافی تصاویر قسمت مورد نظر بدن را به دقت بررسی و آنالیز می کند. پس از تکمیل این روش، تصاویر برای تشخیص وضعیت پزشکی شما در دسترس پزشک شما قرار می گیرد.

سونوگرافی چیست؟

مزایای سونوگرافی

این به اندازه رادیوگرافی خطرناک نیست زیرا از اشعه ایکس استفاده نمی کند.

تصاویر واضحی از اندام های داخلی بدن به ما می دهد.

برای مادران باردار و زنان باردار خطرناک نیست و برای مصارف مختلف قابل استفاده است.

در این روش از تزریق و روش های تهاجمی استفاده نمی شود.

ارزان است.

بدون درد است.

سونوگرافی برای چه مواردی استفاده می شود؟

سونوگرافی یک روش پزشکی است که برای تشخیص و مقایسه مشکلات مختلف در اندام ها و بافت های داخلی بدن انسان استفاده می شود. این روش اغلب برای تعیین و ردیابی استفاده می شود:

سونوگرافی قلب: ساختار، حرکت و عملکرد قلب و سایر عروق قلب را مطالعه می کند

سونوگرافی شکم: برای تشخیص مشکلات کبد، صفرا، کلیه ها، روده ها، روده ها و سایر اندام های شکمی

سونوگرافی پستان: برای تشخیص و پیگیری سرطان پستان و محل آن

سونوگرافی تخمدان: برای تشخیص و نظارت بر مشکلاتی مانند کیست تخمدان و عفونت

سونوگرافی پوست: برای تشخیص و پیگیری مشکلات پوستی مانند عفونت ها و لکه های پوستی

سونوگرافی مغز: برای تشخیص مشکلات مختلف مغز مانند خونریزی، عفونت یا تومور

سونوگرافی مفاصل: مشکلات مفصلی مانند التهاب و آسیب ناشی از آسیب را تشخیص می دهد

سونوگرافی زنان و زایمان: برای تشخیص و نظارت بر رشد جنین و وضعیت رحم در دوران بارداری

سونوگرافی ارتوپدی: برای تشخیص مشکلاتی مانند شکستگی استخوان، مفصل و بافت نرم

مراجعه به منبع: https://payju.ir/content/مراکز-سونوگرافی-در-شیراز 




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خبر و آدرس ponehnews.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com